Skład Zarządu Rady Rodziców

Prezydium Rady Rodziców

Przy Szkole Podstawowej nr 10 w Puławach

w roku szkolnym 2019/2020

Przewodniczący – 

Wiceprzewodniczący – 

Sekretarz – 

Skarbnik –

Składki

W roku szkolnym 2019/2020 zostały ustalone następujące wysokości składek rocznych na fundusz Rady Rodziców:

 

  • 40 zł – pierwsze dziecko uczęszczające do szkoły;
  • 30 zł. – drugie dziecko;
  • kolejne dzieci są zwolnione z opłat na fundusz Rady Rodziców.

 

Rada Rodziców wspiera następujące działania szkoły ze składek wpłaconych na fundusz Rady Rodziców:

  • finansowanie nagród w konkursach szkolnych;
  • finansowanie nagród na zakończenie roku szkolnego;
  • zakup książek do biblioteki;
  • zakup sprzętu sportowego;
  • finansowanie dyskotek i balów karnawałowych;
  • zakup różnych środków dydaktycznych dla szkoły;
  • zakup dyplomów na potrzeby szkoły;
  • współfinansowanie „Pikniku Rodzinnego” oraz innych akcji;
  • współfinansowanie spotkania z „Najlepszymi uczniami”;
  • zakup materiałów plastycznych, biurowych i dekoracyjnych
    na potrzeby szkoły.
06.listopada zorganizowałam dla klas VII i VIII spotkanie z Panią Jadwigą Podstawek-prezesem Schroniska Św. Brata Alberta Chmielowskiego. Prelekcja bardzo podobała się młodzieży, a usłyszane słowa: ” Miłości nie można się nauczyć, trzeba jej doświadczyć, aby móc dzielić się z innymi ” na długo pozostaną w pamięci uczniów. Uczniowie zostali zaproszeni do Schroniska Św. Brata Alberta. […]
Spotkanie z Panią Jadwigą Podstawek

06.listopada zorganizowałam dla klas VII i VIII spotkanie z Panią Jadwigą Podstawek-prezesem Schroniska Św. Brata Alberta Chmielowskiego. Prelekcja bardzo podobała się młodzieży, a usłyszane słowa: ” Miłości nie można się nauczyć, trzeba jej doświadczyć, aby móc dzielić się z innymi ” na długo pozostaną w pamięci uczniów. Uczniowie zostali zaproszeni do Schroniska Św. Brata Alberta. Przyjęliśmy zaproszenie i z niego młodzież skorzysta-współpracując czynnie.

Z okazji XIX Dnia Papieskiego, katecheci (Siostra Jordana i A. Miazga) zorganizowali ” Kiermasz ciast: przy Parafii Miłosierdzia Bożego. Dochód ze sprzedaży 30 ciast został przeznaczony na paczki z okazji Św. Mikołaja. W tym roku udało się wykonać 200 paczek, które zostały przekazane najbiedniejszym dzieciom. W akcji wzięły udział uczniowie z klas II-VIII. Do sukcesu […]
XIX Dnia Papieskiego

Z okazji XIX Dnia Papieskiego, katecheci (Siostra Jordana i A. Miazga) zorganizowali ” Kiermasz ciast: przy Parafii Miłosierdzia Bożego. Dochód ze sprzedaży 30 ciast został przeznaczony na paczki z okazji Św. Mikołaja. W tym roku udało się wykonać 200 paczek, które zostały przekazane najbiedniejszym dzieciom. W akcji wzięły udział uczniowie z klas II-VIII. Do sukcesu tej akcji przyczynili się Rodzice, którzy nie tylko upiekli ciasta, ale wielu z nich brało czynny udział w w/w akcji. Najmłodszymi wolontariuszami były dwie dziewczynki z klasy 2a. Rodzicom i wszystkim uczniom składamy najserdeczniejsze podziękowania.

Katecheci

Z okazji “XIX Dnia Papieskiego-Wstańcie, chodźmy”- młodzież naszej szkoły wzięła aktywny udział w Ogólnopolskiej Akcji Dzieło Nowego Tysiąclecia”. Przy Parafii Miłosierdzia Bożego przeprowadzili zbiórkę pieniędzy na stypendia dla zdolnej ale ubogiej młodzieży. W akcji brali udział uczniowie z klas szóstych, siódmych i ósmych. Łącznie zaangażowanych było 36 osoby ze Szkoły Podstawowej nr 10. Opiekunem akcji […]
XIX Dnia Papieskiego-Wstańcie, chodźmy

Z okazji “XIX Dnia Papieskiego-Wstańcie, chodźmy”- młodzież naszej szkoły wzięła aktywny udział w Ogólnopolskiej Akcji Dzieło Nowego Tysiąclecia”. Przy Parafii Miłosierdzia Bożego przeprowadzili zbiórkę pieniędzy na stypendia dla zdolnej ale ubogiej młodzieży. W akcji brali udział uczniowie z klas szóstych, siódmych i ósmych. Łącznie zaangażowanych było 36 osoby ze Szkoły Podstawowej nr 10. Opiekunem akcji była A. Miazga

Portal dyktanda.pl zaprasza na drugą odsłonę konkursu ortograficznego, pod nazwą „Wakacyjny Mistrz Ortografii”. Skierowany jest on do osób, którym rozwiązywanie dyktand sprawia przyjemność. Start konkursu będzie miał miejsce już w piątek 26 czerwca, potrwa on aż do 7 września 2020 r. Oprócz mistrzowskich tytułów i dyplomów, na laureatów czekają cenne nagrody. W puli nagród czeka ponad 90 […]
Wakacyjny konkurs ortograficzny z nagrodami

Portal dyktanda.pl zaprasza na drugą odsłonę konkursu ortograficznego, pod nazwą „Wakacyjny Mistrz Ortografii”. Skierowany jest on do osób, którym rozwiązywanie dyktand sprawia przyjemność. Start konkursu będzie miał miejsce już w piątek 26 czerwca, potrwa on aż do 7 września 2020 r. Oprócz mistrzowskich tytułów i dyplomów, na laureatów czekają cenne nagrody. W puli nagród czeka ponad 90 atrakcyjnych paczek z nagrodami. Znajdą się w nich m.in.: konsola do gier Xbox One X, hulajnoga elektryczna Mi Electric Scooter, dron X-Bee Drone 9.5 GPS, książki, sprzęt wakacyjny, gry video i wiele, wiele innych. Korzystanie ze strony i udział w konkursie jest bezpłatny. Dołączcie do konkursu i uczcie się ortografii z przyjemnością!

Konkurs będzie się składał z 5 dwutygodniowych etapów + Wielki Finał, który wyłoni Wakacyjnego Mistrza Ortografii. Uczestnicy podejmą zmagania w pięciu grupach wiekowych: klasy 1-3, 4-6, 7-8, szkoła średnia, dorośli (nauczyciele). Im więcej dyktand uczestnik poprawnie rozwiąże, tym więcej zdobędzie punktów, co przełoży się na wyższą pozycję w rankingu. Serdecznie zapraszamy również do częstego śledzenia facebook.com/dyktandapl/, gdzie zorganizujemy dodatkowy konkurs niespodziankę.

Dodatkowe informacje oraz formularz zgłoszeniowy znajdują się na stronie: https://dyktanda.pl/mistrz_ortografii_i.html. Nagrodzonych zostanie co najmniej 90 uczestników konkursu “Wakacyjny Mistrza Ortografii”. 75 nagród przyznamy podczas rozgrywek w etapach, a 15 w Wielkim Finale. Cały czas zgłaszają się do nas nowi sponsorzy, dlatego nie wykluczamy powiększenia liczby nagród.

Prosimy o przekazanie tej wiadomości do uczniów oraz do nauczycieli polonistów.

Zachęcamy do podzielenia się tą wiadomością na Państwa:

– stronie internetowej; poprzez dodanie na Waszej stronie WWW informacji o naszym konkursie w formie kilku zdań z linkiem (dyktanda.pl) lub baneru z linkiem (kilka różnych rozmiarów można pobrać z naszego dysku google https://drive.google.com/drive/folders/19a_GPyxryb8oTFOdFK29uP7S9XgVWIgV?usp=sharing)

– profilu facebook – poprzez udostępnianie naszych postów (facebook.com/dyktandapl/)

W przypadku pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt.

Do zobaczenia na Dyktanda.pl
Grzegorz Wach & Sebastian Pawełczyk
Dyktanda.pl

Komenda Powiatowa Policji w Puławach w załączeniu przesyła  materiały dotyczące ogólnopolskiej akcji “Kręci mnie bezpieczeństwo nad wodą”  poświęcona bezpieczeństwu osób przebywających w wodzie lub nad wodą oraz zasady bezpiecznego wypoczynku podczas wakacji. Jednocześnie zapraszamy do korzystania z konkursu  plastyczno-filmowy pn. “Artystyczny przeWODNIK”- szczegóły konkursu mozna znależć na stronie internetowej pod adresem:  http://www.policja.pl/bezpieczenstwo-nad-woda   Z pozdrowieniami Zespół ds. Profilaktyki […]
“Kręci mnie bezpieczeństwo nad wodą”

Komenda Powiatowa Policji w Puławach w załączeniu przesyła  materiały dotyczące ogólnopolskiej akcji “Kręci mnie bezpieczeństwo nad wodą”  poświęcona bezpieczeństwu osób przebywających w wodzie lub nad wodą oraz zasady bezpiecznego wypoczynku podczas wakacji.

Jednocześnie zapraszamy do korzystania z konkursu  plastyczno-filmowy pn. “Artystyczny przeWODNIK”- szczegóły konkursu mozna znależć na stronie internetowej pod adresem:  http://www.policja.pl/bezpieczenstwo-nad-woda

 

Z pozdrowieniami

Zespół ds. Profilaktyki Społecznej KPP Puławy

Innowacja “4 pory rok” prowadzona metodą projektów była realizowana w ciągu całego roku szkolnego w klasie 2C. Udało nam się zrealizować 3 większe projekty dotyczące 3 pór roku: jesieni, zimy i wiosny. Ostatni projekt realizowaliśmy zdalnie.
“4 pory roku – metoda projektów” – podsumowanie innowacji

Innowacja “4 pory rok” prowadzona metodą projektów była realizowana w ciągu całego roku szkolnego w klasie 2C. Udało nam się zrealizować 3 większe projekty dotyczące 3 pór roku: jesieni, zimy i wiosny. Ostatni projekt realizowaliśmy zdalnie.

Metoda projektów polega na dużej aktywności dziecka, a minimalnej aktywności nauczyciela. Polega na wychodzeniu z ławek, działaniu, eksperymentowaniu, poznawaniu wszystkimi dostępnymi sposobami, poszukiwaniu wiedzy, która naprawdę interesuje uczniów i dzieleniu się nią z innymi. W metodzie projektów to dzieci są ekspertami, naukowcami, nauczycielami, poszukiwaczami wiedzy, eksperymentatorami, a nauczyciel “stoi z boku” i podpowiada oraz pomaga na wyraźną prośbę dziecka.

W czasie trwania innowacji to od dzieci zależał proces i kierunek realizacji projektów. Dzięki temu uczniowie klasy 2C:
– rozwijali swoje zainteresowania i zdolności
– sami dostosowali poziom osiąganej wiedzy do swoich możliwości
– nauczyli się dostrzegać swoje potrzeby i szukać sposobów ich realizacji
– nauczyli się wyszukiwać potrzebne informacje w różnorodnych źródłach – zarówno online jak i offline
– potrafią podejmować trudne decyzje i nie boją się wyzwań (wzrosła pewność siebie)
– wzbudzili w sobie wewnętrzną, pozytywną motywację do zdobywania wiedzy i działania
– rozwinęli umiejętność współpracy i dbałości o pozytywne relacje w grupie
– nabyli trwałą i szeroką wiedzę na różne tematy, nie tylko dotyczące pór roku

W czasie realizacji poszczególnych projektów:
– tworzyliśmy plakaty, prace plastyczne i techniczne
– wykonaliśmy własne gry planszowe, kolorowanki matematyczne, kalendarze pogody, zielniki
– wychodziliśmy na spacery, wycieczki krajoznawcze
– zaprosiliśmy na zajęcia ekspertów
– robiliśmy eksperymenty i doświadczenia
– obserwowaliśmy różne rzeczy przez mikroskopy
– omawialiśmy lektury powiązane tematycznie
– szukaliśmy wiadomości i odpowiedzi na różne pytania w internecie, książkach, magazynach, programach naukowych itd
– wykorzystywaliśmy nowoczesne technologie: komputery, tablety, Ozoboty, smartphony, tablice multimedialne, itp.
– prowadziliśmy obserwacje
– byliśmy wynalazcami, konstruktorami i odkrywcami
– łączyliśmy metodę projektów z innymi metodami np. pedagogiką Montessori
– byliśmy kreatywni, samodzielni i świetnie się bawiliśmy.

Potwierdzeniem jest poniższa galeria zdjęć. A jeśli ktoś chciałby zobaczyć więcej naszych działań, zapraszamy na nasz fanpage na Facebooku KLASA PANI EWY.

Autor: Ewa Wiejak

 

“ABC ekonomii” to ogólnopolski projekt edukacyjny realizowany w tym roku w klasach 1b i 2C. Koordynatorem projektu w naszej szkole była pani Ewa Wiejak.
ABC ekonomii – zakończenie projektu

“ABC ekonomii” to ogólnopolski projekt edukacyjny realizowany w tym roku w klasach 1b i 2C. Koordynatorem projektu w naszej szkole była pani Ewa Wiejak.

Celem projektu było:

– Zwiększenie wiedzy oraz umiejętności dzieci i młodzieży związanych z zagadnieniami dotyczącymi ekonomii, finansów i przedsiębiorczości.

– Wsparcie metodyczne nauczycieli, wychowawców i wyposażenie ich w wartościowe materiały edukacyjne.

– Wsparcie merytoryczne i metodyczne rodziców chcących edukować swoje dzieci w zakresie ekonomii i finansów.

– Pozyskanie spośród przedstawicieli świata biznesu partnerów chcących wspierać realizację projektu ABC-Ekonomii i promować edukację ekonomiczną w społeczeństwie.

– Nawiązanie owocnej i długofalowej współpracy między przedsiębiorcami a organem prowadzącym placówki oświatowe i samymi szkołami.

– Zainspirowanie MEN do modyfikacji i poszerzenia treści, związanych z edukacją ekonomiczną i finansową, zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego.

W ramach projektu nauczyciele zrealizowali kilkanaście scenariuszy dotyczących ekonomii i finansów. Tematyka dotyczyła: pieniądza, bankowości, oszczędności, płatności elektronicznych, wolontariatu, budżetu domowego, reklamy i wiele, wiele więcej.

Dzieci uczyły się gospodarowania swoimi finansami poprzez zabawę i doświadczanie nowych rzeczy. W przyszłym roku szkolnym mamy zamiar kontynuować projekt i dalej współpracować w Fundacją Czepczyńskich.

 

Autor: Ewa Wiejak

 

 

“Ekonomia dla dzieci” to autorska innowacja realizowana w klasie 2C w ciągu całego roku szkolnego 2019/2020 – zarówno na zajęciach w klasie, jak i na lekcjach on-line. Innowacja stawiała na pierwszym miejscu wiedzę z zakresu ekonomii, przedsiębiorczości, finansów.
Ekonomia dla dzieci – podsumowanie innowacji klasy 2C

“Ekonomia dla dzieci” to autorska innowacja realizowana w klasie 2C w ciągu całego roku szkolnego 2019/2020 – zarówno na zajęciach w klasie, jak i na lekcjach on-line. Innowacja stawiała na pierwszym miejscu wiedzę z zakresu ekonomii, przedsiębiorczości, finansów.

Dzieci dowiedziały się między innymi:

  • skąd wzięły się pieniądze,
  • jak je oszczędzać,
  • jak je rozsądnie wydawać,
  • co to jest wolontariat,
  • co oznacza, że ktoś jest bogaty, a ktoś biedny,
  • po co pracujemy i jak pracować efektywniej
  • co to jest pożyczka
  • co to jest kredyt
  • jak funkcjonuje bank
  • co to są oszczędności,
  • gdzie i jak oszczędzać pieniądze
  • jak być bardziej przedsiębiorczym, itp.

Dodatkowo podczas realizacji innowacji, wzięliśmy udział w 2 ogólnopolskich projektach:

  • „ABC ekonomii” – projekt Artura Czepczyńskiego mający za zadanie upowszechnianie edukacji ekonomicznej i finansowej wśród przedszkolaków oraz uczniów szkół podstawowych.
  • „Przedsiębiorczość. Jak zrealizować pomysł? – projekt realizowany w ramach współpracy z Uniwersytetem Dzieci – realizując następujące tematy:- Dlaczego strach jest nam potrzebny?
    – Jak gimnastykować wyobraźnię?
    – Jak skutecznie działać w zespole?
    – Jak trenować myślenie?
    – Jakie są moje mocne i słabe strony?
    – Po co tworzyć plan?

Oprócz wiedzy innowacja kształtowała też właściwe postawy i wartości (szczególnie jeśli chodzi o zarządzanie pieniędzmi) oraz pomogła wprowadzić właściwe zasady w klasie dzięki metodzie behawioralnej.

Innowacja polegała na nauce przez zabawę. Klasa to firma. Na jej czele stał szef, a uczniowie byli pracownikami. Szef, w trakcie trwania innowacji, powoływał liderów grup, swoich zastępców, mógł również zwalniać ze stanowiska. Każdego dnia po lekcjach wypłacał swoim pracownikom pensję w formie punktów. Podczas realizacji innowacji wprowadziliśmy wirtualny bank, w którym dzieci przechowywały swoje wirtualne oszczędności. Mogły nimi dowolnie zarządzać i wydawać w każdej chwili dokonując zakupów w klasowym sklepiku stworzonym specjalnie na potrzeby innowacji i edukacji ekonomicznej dzieci.

Dzięki tym działaniom, uczniowie nauczyli się oszczędzać i szanować pieniądze, dowiedzieli się, jak działa bank i pożyczki, nabyli umiejętności zarządzania pieniędzmi, potrafią racjonalizować swoje wybory i zastanawiają się zanim wydadzą na coś pieniądze. Potrafią też świetnie współpracować w zespole, realizować wspólne cele oraz logicznie i kreatywnie myśleć.

Autor: Ewa Wiejak